vrijdag 18 september 2015

Baby doll

Wat begonnen is als een "leuk project" werd al snel een grote en uit de hand gelopen oefening...
Ik wilde voor deze babypop een leuke slaapzak maken en dat is met de Nijntje applicatie wel gelukt. Maar de baby moest natuurlijk ook nog een mooie draagmand krijgen.
Omdat ik geen gewatteerde stof kon kopen in de juiste kleur had ik besloten om van vilt en linnen zelf de gewatteerde stof te maken. Dat was op zich al een hele klus. Vooral de afwerking was moeilijk omdat ik vrij dik vilt heb gebruikt. Uiteindelijk ben ik erg blij met het resultaat. Ook het dekentje is gewatteerd. De baby en haar draagmand gaan in Frankrijk wonen.






Het patroon van de doll bassinet heb ik gevonden op; http://nothingfancyschmancy.blogspot.nl/2009/11/baby-doll-bassinet-tutorial.html.

3 opmerkingen:

  1. Het is een heel mooi en lief geheel geworden. Daar zal de aanstaande poppenmoeder blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Un grand merci pour cette magnifique poupée toute mignonne! Super bien finie et la qualité est au top! J'adore la nacelle et la gigoteuse! Ma fille joue beaucoup avec elle! Bravo!

    BeantwoordenVerwijderen